Friday, July 25, 2008

:: SAHABAT-TERASA?? MAAF...!!! ::

*Tidak ada doa mereka selain ucapan, "Ya Tuhan kami, ampunilah dosa-dosa kami dan tindakan-tindakan kami yang berlebih-lebihan dalam urusan kami, dan tetapkanlah pendirian kami, dan tolonglah kami terhadap kaum yang kafir.* (Ali Imran: 147)

Sepanjang minggu ini saya tercari-cari apa topik yang sesuai ingin saya luahkan di laman istana hati saya ini... tapi mungkin kerana kesibukan yang ntah datang dari mana..tiada topik yang dapat saya bicarakan...

Sepanjang minggu ini kami (saya dan beberapa sahabat baik) telah bertukar hobi..dari hobi yang suker melalak kami ke hobi yang lebih menarik...yang membolehkan kami berjalan walaupun di dalam air... membuatkan kami rasa lebih ENJOY..ah...mungkin hobi yang akan bertukar mengikut peredaran masa nanti...tapi yang penting kami GUMBIRA bersama...

Tapi semalam...saya telah tanpa sedar dan tanpa niat membuatkan sahabat baik saya TERASA...jadi sepanjang semalam...tiada apa2 yang menarik dapat kami lakukan...dan akhirnya kami pulang...

Mmm..entahla..definisi pengertian setiap kata2 kita mempunyai maksud yang berbeza pada setiap individu...Mungkin pada saya yang pernah kehilangan seseorang yang PALING SAYA SAYANG...TAK MUNGKIN ADA PENGGANTI... HINGGA SAYA SANGGUP MENGADAIKAN DUNIA UNTUK KEMBALIKANNYA... Tapi kita hanya hamba Allah...redha dengan qada' dan qadarnya... Al-Fatihah utk bonda kesayangan ku..Noorma binti Md. Noor...


MAAF wahai sahabat...Tiada maksud aku menguris hatimu... kerana tiada galang-gantinya seorang ibu dan ayah berbanding persahabatan kita... Maaf lagi jika terlalu kerap diri ini mengulang kata yang sedikit demi sedikit menambah BEBAN di hatimu... Maaf...itu sahaja yang mampu ku ucapkan setulusnya dari naluri seorang insan yang bergelar SAHABAT untukmu...

"Sahabat... Jika hari ini aku terlalu gembira, sedarkanlah aku dgn amaran2 ALLAH... Jika aku bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah pencipta... Jika aku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga... Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera... Jika pernah hatimu terluka, luahkan lah agar aku berubah... Dan Jika esok aku lena tanpa terjaga, iringilah lenaku dengan kalungan doa... Berjanjilah sahabat, ukhwah kita untuk selamanya..."

Petikan dari seorang teman...Terima kasih Zaf...

No comments: