Tuesday, July 29, 2008

:: Durian Segamat... ::


Sepanjang hujung minggu yang lalu...saya dan kawan baik (yang telah dijemput oleh bondanya untuk datang dan menginap di rumahnya) di Segamat telah meluangkan masa yang amat seronok di sana...

Hampir 1 tahun 7 bulan menetap sementara di Segamat (kerana bekerja di sana sebelum dipanggil kembali ke tanah tumpah darahku Kuala Lumpur)..mengimbau kembali kenangan MANIS di sana telah menyebabkan tanpa berat hati saya menerima ajakan bonda kawan saya itu...
Sesampai sahaja di Segamat..MERIAH betul dengan bau "DURIAN SEGAMAT" di seluruh bandar kecil yang permai itu...

Selama 1 hari 1 malam di sana saya seperti "DUDUK" di rumah sendiri rasanya.. Dengan layanan ayahanda dan bondanya juga ahli keluarganya (yang Memang org AdaAda tu) menyebabkan saya tidak berasa kekok langsung...

Petang tu apa lagi saya telah dijamu dengan kelazatan Durian Segamat yang TERKENAL itu disulami dengan buah manggis yang sangat manis...(kedua-dua buah tempatan kegemaran saya)... telah membuatkan saya kekenyangan... Dan jamuan itu berlangsung dengan jayanya sehingga malam terakhir saya di sana...

Kenangan paling MENARIK sepanjang di sana..saya dibekalkan sebanyak 2 guni raja buah itu (ah..keluarga ini amat baik...dengan tanaman mereka...dengan layanan mereka dan sebagainya...) untuk kubawa pulang sebagai "BUAH TANGAN" untuk sahabat dan teman juga ahli keluargaku di KL nanti...

Mmmm...terima kasih tak terhingga ingin kurakamkan buat family itu..(Cik Duha..terima kasih kerana sudi jemput saya...) Semoga Allah membalas segala kebaikan anda sekeluarga....

Dan untuk sahabat dan keluarga di KL..mlm tadi juga telah saya selesaikan pembahagiannya...alhamdulillah...rezeki Allah murahkan....

1 comment:

idris599 said...

Aduhai seronoknya...bila Duha nak jemput aku pulak ni? Teringin gak nak makan durian org kaya. hehehehe...